Аналіз підсумків роботи зі зверненнями громадян в Черкаській селищній військовій адміністрації за 2024 рік
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Черкаською селищною військовою адміністрацією проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на території України введено воєнний стан відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), з урахуванням безпекової ситуації у 2024 році керівництвом Черкаської селищної військової адміністрації не проводилися особисті та виїзні прийоми громадян.
З метою забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення до місцевого самоврядування та їх посадових осіб, на виконання начальника селищної військової адміністрації від 28.12.2023 № 288/01-04 «Про затвердження порядку організації та графіку проведення прямих телефонних ліній керівництвом Черкаської селищної військової адміністрації» організовано проведення прямих телефонних ліній начальником селищної військової адміністрації.
Протягом 2024 року до Черкаської селищної військової адміністрації надійшло 60 звернень громадян, що на 29,4% менше у порівнянні з минулим роком (25 звернень). Із них 24 (40%) звернень надійшло через урядову телефонну «гарячу лінію», через органи влади вищого рівня – 12 (20%) звернень, 22 (36,6%) – особисто, 1 (1.7%) звернення – поштою, 1(1,7%) звернення – через офіційну поштову скриньку. Позитивно вирішено – 22 звернення або 36.6%, на 34 (56.6%) – надані обґрунтовані роз’яснення норм чинного законодавства, 1 звернення (1,7%) – відмовлено в задоволенні, 2 звернення (3,3%) повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 ЗУ № 393/96-ВР.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, спостерігалося збільшення кількості звернень з питань соціального забезпечення, а саме: з питань надання грошової допомоги 13 (20%), у грудні збільшилась кількість надходження звернень, що стосувались питання невиплати одноразової грошової допомоги на придбання твердого пічного палива 7 звернень (11,7%), 3 звернення (5%) стосувалися надання матеріальної допомоги на вирішення соціально побутових питань, 2 (3,3 %) звернення з питань забезпечення деревиною паливною.
У 2024 році надійшло 3 повторних звернення від однієї особи з питання відновлення частини будинку, що за словами заявниці, постраждав внаслідок вибухів. Основною причиною надходження повторних звернень громадянки стала незгода заявниці з нормами чинного законодавства, якими регулюється вирішення порушеного нею питання, несприйняття змін, обумовлених введенням воєнного стану в Україні.
З метою недопущення подальшого надходження масових звернень через державну установу «Урядовий контактний центр» що стосувались питання невиплати одноразової грошової допомоги на придбання твердого пічного палива Черкаською селищною військовою адміністрацією проведена інформаційно-роз’яснювальна робота серед населення громади. Проведені бесіди з заявниками, в місцевих інформаційних групах (у месенджерах) розміщена інформація про наявний номер телефону «гарячої лінії» для мешканців громади.
Як свідчить проведений аналіз, найбільш актуальні питання, які упродовж 12 місяців 2024 року турбували жителів громади стосувались наступної проблематики:
1. Питання соціального захисту. Всього за звітний період надійшло 30 звернень або 60%. З них 6 одиниць від внутрішньо перемішених осіб, які порушували у своїх зверненнях питання, в основному, отримання матеріальної допомоги, отримання виплат за програмою ЄВідновлення. Але ж, більша частка звернень надійшла від місцевих мешканців громади з питань: отримання матеріальної допомоги, безкоштовного отримання деревини паливної, призначення соціальних виплат та інше.
2. Питання житлово-комунального господарства. Всього надійшло 24 звернень або 40%. У даних зверненнях громадян відображено виняткові гостроті проблеми, як відсутність водопостачання; видалення зелених насаджень, ремонту доріг, очистки дренажних канав, оплата за житлово-комунальні послуги, та інше.
У загальному обсязі листів громадян, їх звернень на урядову телефонну «гарячу лінію» переважають в основному, звернення від внутрішньо переміщених осіб, пенсіонерів, інвалідів та інших соціально незахищених верств населення. Від зазначеної категорії населення за звітний період надійшло 23 звернення, що становить 38,3% від загальної кількості.
Упродовж 2024 року задля усунення причин і умов надходження повторних, колективних, масових звернень громадян та звернень громадян до органів вищого рівня організовані наступні заходи:
забезпечено прозорість, доступність керівництва для місцевих мешканців громади, як за особистими номерами телефонів, так і за телефоном «гарячої лінії», створені місцеві групи в месенджерах для кожного старостинського округу та для с-ща Черкаське, в яких публікуються найбільш актуальні оголошення, новини, надаються консультації працівниками виконавчих органів селищної ради;
проводилися заходи щодо залучення на територію громади міжнародної допомоги в натуральній та грошовій формі; реалізовані проекти відновлення багатоквартирних будинків в селищі Черкаське, які постраждали внаслідок ворожого обстрілу у 2022 році;
силами працівників Центру безпеки громадян Черкаської селищної ради, за зверненнями громадян, проведена робота щодо обрізки та видалення зелених насаджень, які загрожували пошкодженням електромережі. Комісією з обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню або пересадженню, з метою з’ясування обсягу робіт та доцільності видалення зелених насаджень в селі Привілля, за зверненням громадян, проведено обстеження за результатами якого встановлено, що дерева (сосни) відносяться до території, яка перебуває у власності ДП «Слов’янський лісгосп» та дійсно несуть загрозу падіння та обриву лінії електромереж та газопроводу, тому потребують подальшого видалення. Рішенням комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол від 09.10.2024 № 15) доручено державному підприємству "Слов'янське лісове господарство" провести санітарну чистку дерев від вулиці Шкільна до вулиці Соснова в селі Привілля;
з метою вирішення питань порушених у зверненнях громадян щодо ремонту доріг місцевого значення за рахунок місцевого бюджету проведено ямковий ремонт доріг в с-щі Черкаське (вул.Тараса Шевченка, вул. Шкільна) селі Новомиколаївка (вул. Центральна, вул. Спортивна) 104 м.кв.
на виконання місцевої цільової програми «Турбота» надана матеріальна допомога: на лікування – 39, 00 тис.грн; на поховання – 24 тис.грн;
на виконання місцевої цільової програми соціальної підтримки членів сімей та вшанування пам’яті загиблих (померлих) військовослужбовців та прирівняних до них осіб, які брали безпосередню участь в здійсненні заходів необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, починаючи з 24 лютого 2022 року надана матеріальна допомога сім’ям загиблих на загальну суму – 765 тис.грн.;
на виконання комплексної програми щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції внутрішньо переміщених осіб Черкаської ОТГ на 2024 – 2025 років надана матеріальна допомога родинам ВПО на загальну суму 17, 628 тис. грн.
У період дії військового стану відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до селищної військової адміністрації окрім поштового та електронного зв’язку, також і за допомогою засобів телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальної громади, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції селищної військової адміністрації за номером +380 50 751 4533.